Systeem

Wat is het verschil tussen de 14/2 en de 10/2 kabel? 
Er zijn twee verschillende type kabels in het assortiment, de 14/2 en de 10/2 kabel. De getallen geven de dikte aan van het koper binnenin de kabel. De 10/2 kabel bevat meer koper dan de 14/2 kabel, dit kan je aan de buitenkant vrijwel niet zien. Wanneer er meer koper in de kabel zit, kun je over een langere lengte armaturen plaatsen. Daarom kun je met de 14/2 kabel een maximale kabellengte (lineair gelegd) hebben van 40 meter en heeft de 10/2 kabel een maximale kabellengte (lineair gelegd) van 80 meter.
De kabel van mijn armatuur is beschadigd. Kan ik deze repareren?
Jazeker. Gebruik hiervoor de accessoire WATERLOCK. Met de WATERLOCK kun je beschadigd geraakte kabels van armaturen repareren. Om de kabel te repareren volg je deze stappen; 11. Zorg eerst dat alle stroom is uitgeschakeld waar de kabel op aangesloten is. 12. Gebruik een klein formaat kroonsteentjes 4/6 mm² van maximaal 18 mm x 12 mm x 16 mm 13. Knip de kabel(s) op maat met een striptang of wire stripper. Is de kabel beschadigd? Knip dan voorbij het beschadigde deel van de kabel. 14. Draai met een fitting schroevendraaier aan één kant van het kroonsteentje de schroefjes los 15. Steek de koperen draad van de kabel aan één kant in het kroonsteentje. 16. Zorg bij het aansluiten dat de gehele koperdraad in het kroonsteentje zit, zodat alleen de plastic omhulling zichtbaar is. 17. Herhaal stap 5 en 6 nu voor de andere kabel. Let op! Sluit de juiste kleuren via het kroonsteentje op elkaar aan. 18. Draai de schroefjes weer goed vast 19. Leg het kroonsteentje in het midden van de WATERLOCK. Deze is gevuld met gel, wat zorgt voor een 100% waterdichte verbinding. 20. Klap de WATERLOCK goed dicht en luister of je een “klik” hoort Let op: WATERLOCK is niet geschikt voor het repareren van de in-lite hoofdkabels (CBL 14/2 en CBL 10/2).
Is het nodig om de SMART MOVE te updaten?
Ja, om de SMART MOVE optimaal te laten werken, is het van belang dat de software van de SMART MOVE up-to-date is. Indien er nieuwe software beschikbaar is, wordt dit via de in-lite APP aangeboden. In het routinescherm zal er een update knop zichtbaar worden. Zorg voor een goede 3/4/5G internetconnectie en maak middels Bluetooth connectie met de SMART-HUB 150 om de nieuwe software te kunnen downloaden. Open de app en check na een aantal minuten of er een update beschikbaar is in het routine scherm.
Hoe weet ik of de smart move opgeladen is?
Als de SMART MOVE naar behoren is opgeladen, knippert het indicatielampje van de SMART MOVE op subtiele wijze. Indien het indicatielampje niet knippert is de smart move niet volledig opgeladen. Plaats de smart move in het daglicht tot het indicatie lampje weer knippert.
Ik heb per ongeluk de grondkabel doorgestoken, wat moet ik doen? 
De hoofdkabel of een aftakking is doorgestoken. Wanneer de hoofdkabel of een aftakking deels is doorgestoken, kun je de kabel het beste helemaal doorknippen. Afhankelijk van de situatie kun je of de twee stukken kabel weer met elkaar verbinden door een kabelverbinder (CC-2) te gebruiken of een extra stuk kabel ertussen plaatsen met behulp van twee kabelverbinders. Bekijk altijd wel hoeveel vermogen er na de breuk op de kabel is aangesloten. Na 1 kabelverbinder kan max 50 va aan armaturen geplaatst worden. Heb je meer dan 50 va aangesloten, gebruik dan een extra kabelverbinder. Bij twee kabelverbinders, mag je hierna maximaal 100 va aan verlichting aansluiten. Werk de kabel daarnaast netjes af met afdekdopjes.
Kan ik ook een ander merk 12 volt kabel gebruiken? 
Nee, dit is niet mogelijk. Vooral LED elektronica is gevoelig voor storingen of schommelingen in het systeem. Wij attenderen je op het feit dat wanneer je in het systeem van in-lite componenten gebruikt die niet van in-lite zijn, de garantie vervalt. De kwaliteit van onze producten kan dan niet meer door ons gewaarborgd worden.
Wat moet ik doen als één enkele buitenlamp niet brandt? 
Controleer of de verlichting juist is aangesloten op de kabel. Raadpleeg hiervoor de pagina Installatietips, het verwerkingsadvies bij onze producten en de handleiding van het product. Test de Easy-Lock door deze te vervangen door die van een andere (wel werkende) lamp. Lukt het dan nog niet? Neem dan contact op met de hovenier of dealer waar het product is aangeschaft. Zij kunnen je ook een vervangende Easy-Lock leveren.
Hoe sluit ik de verlichting aan op de 12 volt kabel? 
in-lite verlichting aansluiten op de kabel doe je met behulp van de in-lite Easy-Lock en mini-connector. Op de pagina installatietips vind je een aantal handige video's over het aansluiten van ons systeem. Voor specifieke installatie instructies raadpleeg je het verwerkingsadvies en de handleiding van het betreffende product.
Is in-lite verlichting dimbaar?
Het is niet mogelijk om op de transformator aangesloten 12V verlichting te dimmen. Er zijn enkele 230V wandarmaturen en SMART lampen in het assortiment die dimbaar zijn. Voor de juiste dimmer zie de productpagina van het betreffende wandarmatuur
Kan ik de kabel van de MOVE verlengen?
De MOVE bewegingsmelder wordt standaard geleverd met een kabellengte van 2 meter en kan eventueel tot 22 meter verlengd worden met behulp van 1 of meerdere MOVE EXT CORD 5 MTR.
Moet ik de kabelverbinder (CC-2) of Easy-Lock beschermen tegen water? 
Nee, dit hoeft niet. De kabelverbinder (CC-2) en Easy-Lock connector kunnen probleemloos op of onder de grond worden geplaatst. Door de speciale gel wordt de verbinding beschermd tegen vocht en andere invloeden van buitenaf.
Kan ik een ringleiding leggen, ene uiteinde in poort 1 en andere uiteinde in poort 2?
Nee, dit is niet de bedoeling. Het systeem zal hiervan storing ondervinden. De kabels kunnen uitsluitend lineair gelegd worden, eventueel kun je wel aftakkingen maken op de kabel.
Wat is een aftakking?
Met een CC-2 kabelverbinder kun je een tweede kabel vastmaken aan de eerste kabel. Dit kan aan het einde van een kabel zijn, maar bijvoorbeeld ook halverwege de 1e kabel, waardoor je een ander punt in je tuin gemakkelijker kunt bereiken. Houd hierbij altijd rekening met de maximale kabellengtes. Maak alleen een aftakking met hetzelfde type kabel
Wat is de maximale kabellengte?
We hebben twee verschillende type kabels in het assortiment, de 14/2 en de 10/2 kabel. Met de 14/2 kabel kan je lineair gelegd een maximale kabellengte hebben van 40 meter. Met de 10/2 kabel kan je lineair gelegd een maximale kabellengte van 80 meter hebben. Om te berekenen of je de maximale kabellengte niet overschrijdt, bereken je de lengte vanaf de transformator tot het uiteinde van de kabel. Dit geldt ook voor eventuele aftakkingen. Ieder eindpunt van de kabel, mag niet verder dan 40 of 80 meter van de transformator verwijderd zijn. Alle waarden gelden per kabeluitgang
Kan ik per kabeluitgang een andere type kabel aansluiten?
Per uitgang (aansluiting) op de transformator kan een verschillende kabel aangesloten worden; 14/2 of 10/2 kabel.
Kunnen de kabels apart van elkaar geschakeld worden?
De HUB-50/100 transformators zijn voorzien van twee kabeluitgangen die ieder geschikt zijn voor één kabel en kunnen uitsluitend gezamenlijk aangestuurd worden. De SMART HUB-150 is uitgerust met drie kabeluitgangen die individueel te bedienen zijn middels de in-lite app (beschikbaar voor iOS en Android) Met een CC-2 kabelverbinder is het mogelijk om indien gewenst aftakkingen te maken van een hoofdkabel. Voor het aanleggen van de grondkabel is het essentieel om een kabelplan te maken. Lees hier meer over op onze systeempagina.
Hoeveel lampen kunnen er op de transformator?
Dat hangt af van de totale installatiewaarde (VA) van de verlichting die je wilt aansluiten. Je kan tot 50 resp. 100 VA aansluiten op de HUB-50/100 en de SMART HUB-150 kan tot 150 VA aan verlichting van stroom voorzien. Let op: BIG NERO (NARROW) is een uitzondering; sluit op een HUB-50 en HUB-100 en SMART HUB-150 resp. maximaal 4 stuks en 7 stuks en 9 stuks BIG NERO (NARROW) aan, verdeeld over 2 of 3 kabeluitgangen. BIG NERO (NARROW) kan alleen aangesloten worden op 10/2 kabel met max. 40 m. lengte.
Kunnen 2 kabels in 1 aansluiting?
De HUB-50/100 transformators zijn voorzien van twee kabeluitgangen die ieder geschikt zijn voor één grondkabel en gezamenlijk aangestuurd worden. De SMART HUB-150 is uitgerust met drie kabeluitgangen die individueel te bedienen zijn middels de in-lite app. Het is niet mogelijk 2 kabels in 1 aansluiting te monteren. Met een CC-2 kabelverbinder is het mogelijk om indien gewenst aftakkingen te maken van een hoofdkabel. Voor het aanleggen van de grondkabel is het essentieel om een kabelplan te maken.
Hoe sluit ik de kabel aan op de transformator?
De HUB-50/100 zijn uitgerust met 2 easy connectie klikaansluiting. Knip aan één kant van de kabel het uiteinde een paar cm in, je hebt nu twee kabel uiteinden naast elkaar. Strip ongeveer 8 mm van beide kabel uiteinden met behulp van een kabelstriptang. Draai daarna de koperdraadjes in elkaar zodat er geen losse draadjes uitsteken. Klik de Easy-Connect clip van de kabelingang naar boven en plaats één uiteinde in de ingang. Klik de kabel vast door de Easy-Connect clip naar beneden te duwen en controleer door licht aan de kabel te trekken of de kabel goed vastzit. Herhaal deze handelingen ook met het andere uiteinde van de kabel. Indien gewenst kun je een 2e kabel aansluiten op de transformator. Beide kabels worden gezamenlijk aangestuurd door de transformator. De SMART HUB-150 is uitgerust 3 easy connectie klikaansluitingen. Indien gewenst kun je een 2e en 3e kabel aansluiten op de transformator. De kabels kunnen afzonderlijk aangestuurd worden met behulp van de in-lite app.
Back to top